Kresne stebarn

Svar
Anonym

Kresne stebarn

Legg inn av Anonym »

Damami har 3 jenter fra tidligere forhold. De er 8, 11 og 12 år gamle. De er så ekstremt kresne at jeg holder snart på å klikke. Til frokost spiser de Julius-brød med Nugatti. Aldri noe annet! Det samme på skolen. De rører ikke annet brød, bare Julius og loff. Ser de et frø får de helt noia. Halvgrovt er helt uaktuelt! Til middag sitter de bare og pirker i maten. De rører ikke grønnsaker. Den ene liker spaghetti, men ikke ris og ikke lasagneplater! Det er jo samme greia! Den andre liker ikke poteter, den tredje liker ikke potetstappe. Av saus spiser de KUN brunsaus, ingenting annet! De takler ikke krydder i maten, ingenting! Det er klin umuli å lage mat som alle kan spise. I tillegg liker ikke to av dem vanlig Toro pizzafyll, de sitter og pirker ut de små paprikabitene som er i fyllet og sutrer og klager. Vi var i juleselskap hos mine foreldre, og der var det buffet. De likte ingenting! Der var alt mulig, men de spiste tørre loffskiver. Er de med på middag til noen i min familie er det kjempeflaut, for det er 99% sjanse for at de ikke liker maten. Dette er store barn, de er ikke småunger heller! Dama mi har gitt opp, og lar de spise det de vil. Problemet er at den uken de er hos oss (50-50) må vi tilpasse middagene etter dem. Jeg ER SÅ LEI av å høre "det liker jeg ikke" at jeg snart spyr! Noen med lignende erfaring eller gode råd? Det er rett og slett flaut å ta de med på besøk!
mannemann

Re: Kresne stebarn

Legg inn av mannemann »

hva med kylling? :ugeek:
Anonym

Re: Kresne stebarn

Legg inn av Anonym »

Sett krav. Er de hos deg er det DINE regler som gjelder! Ellers lærer de aldri!
Gjest

Re: Kresne stebarn

Legg inn av Gjest »

Hvilken kontakt har de med sin far?


Sist fremhevet av Anonymous den fre 03.07.2015 19:21.
Svar

Gå tilbake til «Barn og familie»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester