Hvor lyst har menn på barn?

Svar
MammaTil2

Hvor lyst har menn på barn?

Legg inn av MammaTil2 »

Grunnen til at jeg spør, er at jeg hovedsaklig opplever at det er damene i et forhold som bringer dette på banen. Endten pga. at venninner rundt har begynt å få barn og man selv får lyst, eller at man kommer i en viss alder begynner å få lyst mm.

Selv merket jeg nok at det var jeg som brakte det på banen, men det betyr ikke at jeg mener min partner var blottet for interesse. Han har et barn fra et tidligere forhold, som han er veldig glad i. SÅ det er jo ikke slik at han ikke liker barn, eller heller ikke vil ha det med meg. Men jeg kunne nok merke at noe av grunnen til at jeg ikke følte like sterkt engasjement hos meg, den gangen det ble brakt på banen, var redselen for at i livet tilslutt bare skulle dreie seg om barn fra hans side.

Kanskje litt guttetanke at de slår alle damer over en fjøl? Betrakter meg selv som en dame, som ikke er en typisk jente. Missforstå meg rett når jeg sier det, men med det mener jeg at for meg er ikke lykke og gifte seg og å få barn og da er jeg i nirvana. Hvis det var så, hadde jeg gjort dette forlengst, for vi har vært sammen i snat 9år. For meg er det viktig med en utfordrende jobb jeg trives i og jeg kan være ergjerrige å nå de målene jeg ønsker, uten at familie alltid må komme først (ikke missforstå denne!), treffe venner og ha en godt sosialt liv, i tillegg til et godt forhold og på sikt barn. Altså barn er ikke alt i livet etter min mening heller(utan den uttalelesen må missforstås), og det er vel det han var redd for, og så for seg etter sine preferanser et forhold som ble totalt uinteressant, pga at det var så fjærnt fra hva som gjør han lykkelig i et forhold. Klart det blir jo fort tanker i begges hoder når man ikke snakker sammen skikkelig, som kanskje ikke står iforhold tilden den enkeltes ideer for fremtiden.

Vi for vår del har nå fått snakket skikkelig rundt det temaet, slik at vi har funnet ut hva som er viktig for at vi skal være lykkelige sammen. Altså hva som er viktige ingredienser for et forhold som vi skal kunne trives i begge to.

Hvordan tanker og erfaringer har dere iforholdt til dette? Hvilket inntrykk har dere av hva deres partner ønsker/tenker rundt dette temaet eller menn generellt. Hører også gjerne synspunkter fra de som har fått barn, og hvordan de har opplevet forholdet nå som det er et barn med i bildet, iforhold til den"planen"/de ingrediensene som var vitige for dere, dere hadde lagt for et lykkelig sammliv.
Anonym

Re: Hvor lyst har menn på barn?

Legg inn av Anonym »

Alt til sin tid... mannfolk er mer opptatt av å ha en stabil økonomisk grunnmur før man kaster seg på familielivet...
yngre1983
Innlegg: 1
Registrert: ons 17.10.2018 1:43
Kontakt:

Re: Hvor lyst har menn på barn?

Legg inn av yngre1983 »

Helt enig med @Anonym. Jeg begynt å tenke på barn da fikk jeg forfremmelse.
Ikke den best med reparasjon. Prøver å gjøre det med supersterkt lim :D
Svar

Gå tilbake til «Mammahjørnet»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest